Tylko biel i ona: Daria – nastolatka, która swoją pierwszą miłość przypłaciła uzależnieniem od heroiny. Podczas gdy jej chłopak trafia do więzienia, dziewczyna zostaje zmuszona przez rodziców do kuracji metadonowej. W ośrodku opowiada swoją historię, ale czy szczerze? Pełna lęku Daria uczy się surowych zasad panujących w klinice, spędza czas z innymi pacjentami, a kluczem, który może w tych relacjach otworzyć wiele drzwi i przynieść ukojenie, okazuje się dotyk… W czystych, wycyzelowanych kadrach, zamkniętych w formacie 4:3, Monica Stan i George Chiper-Lillemark opowiadają o potrzebie kontaktu, o sile drzemiącej w kruchości, a także o cienkiej linii dzielącej kamuflaż od manipulacji. Niepokalana to kolejny dowód na to, że rumuńskie kino nie przestaje być źródłem nowej energii i nieoczywistych rozwiązań. Film zdobył nagrodę dla najlepszego debiutu w sekcji Giornate degli Autori podczas ostatniego festiwalu w Wenecji.
Rumuńska reżyserka i scenarzystka. Studiowała psychologię, od ponad dekady zajmuje się pisaniem scenariuszy, m.in. do filmów Evy Pervolovici i Kennetha Merckena. Jako reżyserka zadebiutowała stworzonym wraz z George'em Chiperem-Lillemarkiem filmem Niepokalana. Oparła go na własnych doświadczeniach, gdy jako nastolatka trafiła do ośrodka terapii uzależnień, gdzie – jak twierdzi – odkryła nowe spektrum niepokojących emocji.
2021 Niepokalana / Imaculat / Immaculate (co-dir.)
Mieszkający w Kopenhadze reżyser i operator filmowy. Jego krótkometrażowe The Palm Lines pokazywano na festiwalach w Locarno i Rotterdamie. Jako operator współpracował m.in. z Mihaiem Mincanem i Adiną Pintilie, z którą nakręcił Touch Me Not – przebój 18. NH, nagrodzony Złotym Niedźwiedziem na Berlinale w 2018 roku. Wraz z Monicą Stan wyreżyserował Niepokalaną, najlepszy debiut ostatniego festiwalu w Wenecji.
2009 Palmele / The Palm Lines (short)
2009 Balastiera #186 (short)
2017 The Comet (short)
2019 Omul care a vrut să fie liber / The Man Who Would Be Free
2021 Niepokalana / Imaculat / Immaculate (co-dir.)